Spring naar inhoud

Voorbereiding op uw opname of operatie

Wordt u binnenkort voor één dag of langer bij Treant opgenomen? Lees dan onderstaande informatie goed door.

Checklijst opname

Wat is belangrijk om te regelen voor uw opname? En wat neemt u mee naar het ziekenhuis? U leest het in de opnamechecklijst.


Checklijst operatie

Op de operatiechecklijst staat waar u voor uw operatie op moet letten. Bijvoorbeeld als het gaat om eten en drinken (nuchter zijn). 


Folder over opname

In de folder ‘Opname in het ziekenhuis’ leest u wat u kunt verwachten voor, tijdens en na uw opname.


3 goede vragen

Als u bij de dokter bent voor een behandeling of onderzoek, heeft u bijna altijd meerdere mogelijkheden. Wat past het beste bij u? Stel de 3 goede vragen aan uw dokter en beslis samen.

  • Wat zijn mijn mogelijkheden?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van die mogelijkheden?
  • Wat betekent dat in mijn situatie?

Veilige zorg

We nemen bij Treant verschillende maatregelen voor veilige ziekenhuiszorg. Maar als patiënt kunt u zelf ook helpen bij het beter en veiliger maken van de zorg die u krijgt. Hier leest u hoe.


Verkoudheidsklachten

Heeft u een afspraak in het ziekenhuis en heeft u verkoudheidsklachten, zoals hoesten of een verstopte neus? Dan hoeft u zich niet te testen op corona of thuis te blijven. Wel vragen we u om een mondneusmasker te dragen. Deze liggen bij de ingang van onze ziekenhuislocaties. Twijfelt u of uw afspraak door kan gaan? Neem dan contact op met de afdeling waar u de afspraak heeft.


mijnTreant

Als patiënt van Treant heeft u toegang tot mijnTreant, een persoonlijke online omgeving. In mijnTreant vindt u onder andere:

  • uw afspraken in het ziekenhuis (met informatie die belangrijk is bij de voorbereiding hierop);
  • (delen van) uw medisch dossier;
  • uw persoonlijke gegevens (die u deels zelf kunt aanpassen).

Huisregels

Treant heeft een aantal huisregels. In deze regels staat wat u van ons mag verwachten en wat wij van u als patiënt of bezoeker verwachten. 


Praktische informatie ziekenhuislocaties

Via deze pagina vindt u praktische informatie over onze ziekenhuislocaties. Bijvoorbeeld welke voorzieningen er zijn en hoe het zit met parkeren.


Gesprekken opnemen

U mag geluidsopnames maken van het gesprek met uw zorgverlener, bijvoorbeeld met uw telefoon. Wel vragen wij u om dit van tevoren te melden. Het verspreiden van de opname buiten de privésfeer zonder onze toestemming mag niet volgens de wet.


Wetenschappelijk onderzoek

Binnen Treant doen we wetenschappelijk onderzoek. In onze privacyverklaring leest u op welke manieren we hiervoor patiëntgegevens gebruiken en hoe u bezwaar kunt maken tegen het gebruik van uw gegevens.


Na de opname

Wat vond u van onze zorg?
We horen graag hoe u de zorg bij ons ervaren heeft. Hier leest u hoe u uw mening met ons kunt delen.

Iets verloren of kwijt?
Bent u tijdens uw opname iets verloren of vergeten? Neem dan contact op met desbetreffende afdeling.


Nazorg na behandeling

Heeft u, wanneer u weer thuis bent, nog vragen of klachten die te maken hebben met uw opname of behandeling? Dan kunt u de eerste twee weken daarna nog contact met ons opnemen. Binnen kantoortijd kunt u bellen met de polikliniek van uw behandelend specialist, buiten kantoortijd belt u 088 129 29 29.

Terug naar boven