Ervaringen en klachten
Medewerkers van Treant doen er alles aan om u de best mogelijke zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over bijvoorbeeld de bejegening of behandeling binnen onze organisatie. Door ons dat te laten weten, kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Ook biedt u ons daarmee de mogelijkheid om onze zorgverlening en service te verbeteren.
Niet tevreden? Bespreek het!
Decentrale klachtenbehandeling
U kunt uw onvrede het beste direct met de betrokken zorgverlener/medewerker bespreken. Zij zijn zeker bereid het gesprek met u aan te gaan. Dit gesprek biedt u de gelegenheid om uw onvrede te uiten en de zorgverlener/medewerker kan een toelichting geven. Deze decentrale klachtbehandeling is de kortste weg naar een oplossing voor uw klacht.
Niet opgelost?
Komt u er samen met de betrokken zorgverlener of medewerker niet uit? Of vindt u het moeilijk om het gesprek aan te gaan? Dan kunt u via de link hieronder een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris.
Heeft u vragen voor de klachtenfunctionaris? U kunt telefonisch, schriftelijk of per e-mail contact opnemen. De contactgegevens vindt u onderaan deze pagina.
Klachtenfunctionaris
Informele klachtenbehandeling
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. Vanzelfsprekend wordt uw klacht vertrouwelijk behandeld. De klachtenfunctionaris biedt u de gelegenheid om uw verhaal te vertellen. Ook kan zij u helpen uw klacht te verduidelijken. Vervolgens worden de betrokkenen geïnformeerd en wordt er wederhoor toegepast. Mocht er dossieronderzoek nodig zijn, dan kan dit alleen plaatsvinden als patiënt/cliënt hiervoor toestemming geeft.
De klachtenfunctionaris overlegt met u over de wijze waarop de behandeling van uw klacht het beste kan plaatsvinden. Bent u tevreden over de klachtbehandeling? Dan wordt uw klacht afgesloten. Indien u niet tevreden bent, informeert de klachtenfunctionaris u over de aanvullende stappen die u kunt nemen.
Wij registreren de klachten
Alle klachten worden zorgvuldig geregistreerd. De registratie wordt door de klachtenfunctionaris ook gebruikt ten ben behoeve van signaleringen en aanbevelingen aan het management en bestuur, voor het nemen van maatregelen. De organisatie kan zo leren van klachten. Wij streven ernaar om herhaling van vergelijkbare situaties te voorkomen.
U leest hieronder de volledige klachtenregeling van Treant.
Klachten huisartsenposten
Heeft uw klacht of ervaring betrekking op de huisartsenposten, die gevestigd zijn op de ziekenhuislocaties Scheper en Bethesda? Daarvoor kunt u terecht bij DokterDrenthe. Heeft u een klacht of ervaring met de huisartsenpost op ziekenhuislocatie Refaja? Neem dan contact op met DokNoord.
Positieve ervaringen
Heeft u juist een positieve ervaring met onze medewerkers en/ of Treant? Dan horen wij dat ook graag! U kunt een review voor ons achterlaten via ZorgkaartNederland. ZorgkaartNederland is de grootste waarderingssite voor de Nederlandse gezondheidszorg voor het delen van ervaringen in de zorg.
Wij meten de ervaringen van onze patiënten en cliënten
Binnen onze ziekenhuiszorg meten we uw ervaring met behulp van een vragenlijst die u via de mail ontvangt. Binnen onze woonzorglocaties kunnen cliënten en eerste contactpersonen hun ervaring delen in interviews en de evaluatiegesprekken. We hopen dat u hieraan wilt meewerken. Want met deze ervaringen proberen we de zorg te verbeteren.
-
Bel ons centrale nummer
Bel ons op 088 129 01 53.
-
Mail ons
Mail ons naar klachtenfunctionaris@treant.nl.
-
Postadres
Postbus
30.000
7900 RA Hoogeveen
Vragen over een rekening?
-
Neem eerst contact op met uw zorgverzekeraar om uw vraag te bespreken.
-
Neem contact met uw zorgverzekeraar op om uw vraag te bespreken.
-
Neem dan contact op met de afdeling debiteuren via de mail. U kunt uw mail richten aan facturatie@treant.nl. Graag in uw mail vermelden wat uw vraag is, wat het factuurnummer is, wat uw geboortedatum is en op welk telefoonnummer u te bereiken bent indien wij aanvullende vragen hebben.
