Veel gestelde vragen
Over het cliëntportaal mijnCaress
-
- Bekijk hier de handleiding. Hierin wordt met behulp van afbeeldingen uitgelegd hoe het cliëntportaal werkt.
- U kunt het cliëntportaal gebruiken met een smartphone, een laptop, een computer of een tablet. U heeft een eigen mobiele telefoonnummer nodig en een persoonlijk e-mailadres. Uw inloggegevens sturen we naar uw persoonlijke e-mail. De verificatiecode (om er zeker van te zijn dat u het bent) sturen we naar uw eigen mobiele telefoonnummer. E-mails die beginnen met info@... zijn onpersoonlijk en kunnen wij daarom niet accepteren.
- Het cliëntportaal werkt met de volgende internet browsers: Internet Explorer 11, Firefox Stable, Google Chrome, Safari (Apple) en IOS12 (Apple iPhone, Apple iPad).
- Treant kan geen storingen oplossen die worden veroorzaakt door uw eigen apparatuur of instellingen in uw apparatuur. Wanneer er onderhoud is aan het cliëntportaal, kunt u dit lezen op uw inlogscherm.
- Vragen over het portaal kunt u stellen via: clientportaal.mijncaress@treant.nl
Hebt u vragen over uw zorg? Neem dan contact op met een medewerker op de afdeling.
-
- Binnen tien werkdagen na uw aanmelding voor het cliëntportaal ontvangt u een mail met daarin uw inloggegevens.
- Bent u uw wachtwoord vergeten? Of werkt het wachtwoord niet? Dan vraagt u via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aan. U ontvangt een nieuw wachtwoord via e-mail. Bij het invoeren van het wachtwoord, staat aan het eind van het invulvenster een stip met daarboven een boogje. Als u hierop klikt (en ingedrukt houdt) ziet u wat u heeft ingetypt. Dit is een goede controle om te kijken of u geen typefouten heeft gemaakt.
Wanneer krijg ik een SMS?
U krijgt een SMS, als u:- De eerste keer inlogt in het cliëntportaal.
- Voor de eerste keer op een ander apparaat inlogt.
- Meer dan 90 dagen niet bent ingelogd.
- Uw wachtwoord verandert.
Wat als ik geen sms krijg?
- Voor het ontvangen van een SMS moet u betalen. Daarom moet u de betaalde sms functionaliteit aanzetten op uw telefoon. Neem zo nodig contact op met uw provider.
-
Rapportages
- Rapportages en andere informatie worden om 08.00 uur en om 18.00 uur vanuit uw zorgdossier in het cliëntportaal gezet.
- Soms ziet u een poosje geen nieuwe rapportages. Als de dagelijkse gang van zaken niet afwijkt, schrijft de zorgmedewerker geen rapportage. Heeft u hierover vragen? Dan kunt u die stellen aan een zorgmedewerker.
- In uw dossier staan niet alleen de rapportages. U vindt daar ook meldingen. Zoals de melding dat het zorg-/behandelplan is gewijzigd.
Afspraken in uw agenda
- Afspraken met de behandelaren, bijvoorbeeld de fysiotherapeut;
- Afspraken met de zorg, de zorgafspraken.
Berichten sturen
- Via het cliëntportaal kunt u ook berichten sturen naar andere gebruikers van het cliëntportaal. U kunt hier ook een bericht van een zorgmedewerker ontvangen waar u op kunt reageren. U kunt zelf geen bericht naar een medewerker sturen via het cliëntportaal. De berichten zijn alleen bedoeld voor de personen die u toegang heeft gegeven tot uw cliëntportaal.
- Staan er verkeerde gegevens in het cliëntportaal? Dan kunt u contact opnemen met de medewerker op de afdeling.
Prikbord
- Op het prikbord kunt u berichten plaatsen. Alle personen die toegang tot uw cliëntportaal hebben, kunnen deze lezen. De lezers kunnen ook reageren. Ook deze reactie kan iedereen binnen het cliëntportaal zien. Let op: medewerkers krijgen geen melding van prikbordberichten, maar kunnen deze wel zien op het prikbord.
Lijst met contactpersonen
- De lijst met contactpersonen wordt alfabetisch weergegeven. Eventuele nummers verwijzen niet naar een bepaalde volgorde van contactpersonen.
-
- In de rapportage en het zorgplan staat gedetailleerde informatie over uw gezondheid. Denk goed na met wie u deze informatie wilt delen. Bespreek eventueel met uw partner of familieleden welke personen toegang mogen krijgen en wat deze personen mogen zien.
- Wilt u iemand toegang geven tot het cliëntportaal? Dan kunt u dit melden via een van de blokken op deze pagina. Alleen de portaalhouder kan nieuwe gebruikers aanmelden voor het cliëntportaal.
- Kloppen de contactgegevens niet? Meld dit dan aan een zorgmedewerker van de afdeling waar u/uw naaste zorg krijgt.
- Na het beëindigen van de zorg is het zorgdossier nog zeven dagen zichtbaar via het cliëntportaal.
-
Dan helpen wij u graag verder. U kunt uw vragen mailen naar clientportaal.mijncaress@treant.nl