Spring naar inhoud

Veel gestelde vragen

Over het cliëntportaal mijnCaress

  • Bekijk hier de handleiding. Hierin wordt met behulp van afbeeldingen uitgelegd hoe het cliëntportaal werkt.
  • U kunt het cliëntportaal gebruiken met een smartphone, een laptop, een computer of een tablet. U heeft een eigen mobiele telefoonnummer nodig en een persoonlijk e-mailadres. Uw inloggegevens sturen we naar uw persoonlijke e-mail. De verificatiecode (om er zeker van te zijn dat u het bent) sturen we naar uw eigen mobiele telefoonnummer. E-mails die beginnen met info@... zijn onpersoonlijk en kunnen wij daarom niet accepteren.
  • Het cliëntportaal werkt met de volgende internet browsers:  Internet Explorer 11, Firefox Stable, Google Chrome, Safari (Apple) en IOS12 (Apple iPhone, Apple iPad).
  • Treant kan geen storingen oplossen die worden veroorzaakt door uw eigen apparatuur of instellingen in uw apparatuur. Wanneer er onderhoud is aan het cliëntportaal, kunt u dit lezen op uw inlogscherm.
  • Vragen over het portaal kunt u stellen via: clientportaal.mijncaress@treant.nl
    Hebt u vragen over uw zorg? Neem dan contact op met een medewerker op de afdeling.
  • Binnen tien werkdagen na uw aanmelding voor het cliëntportaal ontvangt u een mail met daarin uw inloggegevens.
  • Bent u uw wachtwoord vergeten? Of werkt het wachtwoord niet? Dan vraagt u via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aan. U ontvangt een nieuw wachtwoord via e-mail. Bij het invoeren van het wachtwoord, staat aan het eind van het invulvenster een stip met daarboven een boogje. Als u hierop klikt (en ingedrukt houdt) ziet u wat u heeft ingetypt. Dit is een goede controle om te kijken of u geen typefouten heeft gemaakt.

Wanneer krijg ik een SMS?

U krijgt een SMS, als u:

  • De eerste keer inlogt in het cliëntportaal.
  • Voor de eerste keer op een ander apparaat inlogt.
  • Meer dan 90 dagen niet bent ingelogd.
  • Uw wachtwoord verandert.

Wat als ik geen sms krijg?

  • Voor het ontvangen van een SMS moet u betalen. Daarom moet u de betaalde sms functionaliteit aanzetten op uw telefoon. Neem zo nodig contact op met uw provider.

Naar het cliëntportaal om in te loggen.

Rapportages

  • Rapportages en andere informatie worden om 08.00 uur en om 18.00 uur vanuit uw zorgdossier in het cliëntportaal gezet.
  • Soms ziet u een poosje geen nieuwe rapportages. Als de dagelijkse gang van zaken niet afwijkt, schrijft de zorgmedewerker geen rapportage. Heeft u hierover vragen? Dan kunt u die stellen aan een zorgmedewerker.
  • In uw dossier staan niet alleen de rapportages. U vindt daar ook meldingen. Zoals de melding dat het zorg-/behandelplan is gewijzigd.

Afspraken in uw agenda

  • Afspraken met de behandelaren, bijvoorbeeld de fysiotherapeut;
  • Afspraken met de zorg, de zorgafspraken.

Berichten sturen

  • Via het cliëntportaal kunt u ook berichten sturen naar andere gebruikers van het cliëntportaal. U kunt hier ook een bericht van een zorgmedewerker ontvangen waar u op kunt reageren. U kunt zelf geen bericht naar een medewerker sturen via het cliëntportaal. De berichten zijn alleen bedoeld voor de personen die u toegang heeft gegeven tot uw cliëntportaal.
  • Staan er verkeerde gegevens in het cliëntportaal? Dan kunt u contact opnemen met de medewerker op de afdeling.

Prikbord

  • Op het prikbord kunt u berichten plaatsen. Alle personen die toegang tot uw cliëntportaal hebben, kunnen deze lezen. De lezers kunnen ook reageren. Ook deze reactie kan iedereen binnen het cliëntportaal zien. Let op: medewerkers krijgen geen melding van prikbordberichten, maar kunnen deze wel zien op het prikbord.

Lijst met contactpersonen

  • De lijst met contactpersonen wordt alfabetisch weergegeven. Eventuele nummers verwijzen niet naar een bepaalde volgorde van contactpersonen.
  • In de rapportage en het zorgplan staat gedetailleerde informatie over uw gezondheid. Denk goed na met wie u deze informatie wilt delen. Bespreek eventueel met uw partner of familieleden welke personen toegang mogen krijgen en wat deze personen mogen zien.
  • Wilt u iemand toegang geven tot het cliëntportaal? Dan kunt u dit melden via een van de blokken op deze pagina. Alleen de portaalhouder kan nieuwe gebruikers aanmelden voor het cliëntportaal.
  • Kloppen de contactgegevens niet? Meld dit dan aan een zorgmedewerker van de afdeling waar u/uw naaste zorg krijgt.
  • Na het beëindigen van de zorg is het zorgdossier nog zeven dagen zichtbaar via het cliëntportaal.

Dan helpen wij u graag verder. U kunt uw vragen mailen naar clientportaal.mijncaress@treant.nl

Terug naar boven